Usrah versi Rehlah

Alhamdulillah ala kulli nikmah, 
Allah beri kesempatan untuk kami bersatu hati sebelum fatrah exam menjelma, meskipun ada beberapa orang yang tak dapat hadir, tapi percayalah, yang semua ini aturan Allah. Allah dah aturkan yang terbaik untuk kita, kat mana kita pergi, dengan siapa kita pergi. Jadi, yang tak dapat pergi jangan bersedih yaa~ There'll always be next time for us :)

Sebut je rehlah, perkara pertama mesti akan terfikir makanan kan? Hehe. Ini je la yang mampu kami sediakan selaku unit makanan. Hewhew. Menu ni dorang yang decide. 

Sorang nak Spaghetti Bolognese,
Sorang nak Spaghetti Carbonara,
Sorang nak Coleslaw,
Sorang nak Sushi,
Sorang nak Sandwish,
Sorang nak Kek Coklat.

Kakak senior tolong masak je la mana yang mampu..

So here you go,

Ehh, Tangan siapa ni?

Nak ceritanya rehlah ni, Allahuakbar macam-macam ujian Allah bagi. Nak boleh ke jadi, macam-macam, kereta takde la, ramai tak available tarikh tu la, dah ada kereta takde driver pulak, haha, macam-macam. Tapi Alhamdulillah, kita semua berjaya juga sampai ke hari kejadian. Alhamdulillah~


Sushi yang berjaya pikat hati insan-insan yang tak pernah sukakan sushi, Alhamdulillah~

Rehlah kali ni Alhamdulillah, rehlah yang sangat sarat dengan peringatan, dan juga pengisian. Perasaan tu rasa sangat teruja sebab bukan perut je kenyang, tapi hati rasa penuh. Penuh dan cukup memberi pengajaran kepada semua yang hadir. Allahu, seronoknya..


Sandwich macam gaya pro, diorang kata. Sebenarnya tiru dari Youtube je. Haha.


6 bungkus spaghetti rebus. risau tak cukup. Huhu.


Tambah lagi, makan sampai kenyang ye.


Nugget pun habis licin jugak


Kek Cawan Coklat Moist by Tepung Kek Rohana Bakery yang super duper easy!

"Ukhuwah itu bukan pada indahnya pertemuan, tapi pada ingatan seseorang terhadap saudaranya di dalam doanya" - Imam Ghazali

Ukhuwah itu adalah ikatan jiwa yang melahirkan perasaan kasih sayang, dan penghormatan yang mendalam terhadap setipa orang, pautan jiwa itu diikat oleh ikatan akidah Islam, Iman dan Taqwa.

Mahalnya ukhuwah itu tak boleh ditukar dengan dunia dan seisinya sekalipun. 

"Dan Dia (Allah) yang mempersatukan hati-hati mereka (kaum mukminin), seandainya kamu membelanjakan dunia dan seisinya, nescaya kamu tidak akan dapat mempersatukan hati mereka, akan tetapi Allah lah yang mempersatukan hati-hati mereka" (Al-Anfal:63)

Semoga ukhuwah kami semua ini sampai syurga, Insha Allah. Dengarnya ramai lagi tak boleh move on dari rehlah ni. Hehe. 

Semoga bilangan ini semakin membesar jumlahnya, Insha Allah :)

Credit Pictures: Mustakhim Razif Photography
Instagram's: mustakhimrazif


Comments

Popular Posts