.Heart Talk.


Allah's timing is perfect in every matter. We don't always understand the wisdom behind it, but we have to learn to trust it - Dr. Bilal Philips

Friday, October 23, 2015

Setiap yang hidup pasti akan mati

Bismillah,

Dapat berita tok shidah tenat lebih kurang dalam seminggu yang lepas, dan dua hari lepas tok shidah dah kembali ke rahmatullah.

She’s the one yang jaga tok dia dari dulu sampai ke hari akhir. Setiap kali cuti sem, dia mesti balik rumah sebab nak jaga tok. Dia kata kesian kat mak jaga sorang-sorang..

Kalau kitorang keluar pun tak boleh lama-lama, risaukan tok dekat rumah. Kalau call dia dekat rumah, mesti dia tengah duduk sebelah tok dia, kadang-kadang dengar tok dia nyanyi, kadang-kadang menangis..

Dia kata tok dia sangat menghiburkan hati. Macam-macam telatah hari-hari..Memang bila kita dengar pun, kita yang terhibur..

Dia juga yang jaga tok dia dari makan minum, mandi, pakai baju buang air, semuanya dia uruskan. Dia kata takkan nak bagi mak dia buat sorang..

Dan, tok dia dah pergi menghadap Illahi.

Saya tahu, kehilangan tok dia akan memberi kesan yang besar pada dia. 

Hari dia bagitau tu, dia nangis semahunya, Ya Allah sedih sangat, sampai kita pun nangis sekali..

Tapi saya juga tahu sahabat saya yang sorang ni boleh hadapi. Kan shidah?


Semoga sahabat saya yang seorang ni sangat tabah dan kuat menghadapi. Kita sayang tok, Allah lagi sayangkan tok.
"Innallaha ma’na"

Semoga tok tenang di sana..
Al-Fatihah.

"Setiap yang hidup pasti akan merasai mati"

No comments:

Post a Comment

Segala komen anda amatlah dialu-alukan :)