Macaroni cheese

#Re-post dari blog lama. 31 March 2009.

Bismillah.

Mode: Makan. Makan. Makan. ;)

Hari ni 1st day kerja. Ehee.. ajar budak mengaji pun kerja jugak kan? kan? Aku pun tak tahu lah apsal aku baik hati terima offer dari adibah (Al-Huda) hari tu. Tapi apa salahnye tabur bakti dekat Al-Huda kan. Primary school sendiri jugak dulu. Start 8 a.m - 9 a.m. Cukup la sejam je sehari. Tak larat aku nak layan fi'il budak budak tak cukup umur tu lama-lama. Banyakkan bersabar je la..

Ya Allah, kurniakan lah daku tahap kesabaran yang tinggi menggunung..
Aminn..

Hari ni aku masak macaroni cheese. Thanks la banyak banyak tu cupi yang bagi resepi nih. 

Ingredients: Butter, Full Cream Milk, Cheese (apa apa jenis la. Aku pakai 'Kraft'. Depan tu dia tulis Cheddar Spread. Ada gambarmacaroni cheese kat depan tuh), pinch of salt, Tepung jagung (nak bagi pekat)---Macaroni.

yang ni laa..

Cara: Campur semua benda kat atas tuh. Tapi tepung jagung tuh bancuh dalam bekas lain dulu. Takut berketul. Pastu rasa macam dah sedap tambah la tuna ke, seafood ke, ayam, sayur ape ape yang kau orang rasa sesuai. Last sekali gaul dengan macaroni yang dah siap direbus. Tadaa.. Siap untuk dihidang dan dimakan.

ni yang aku search dalam google.



P/s: 1. Jangan tanya aku pasal sukatan sukatan dia. Aku aci redah je ikut suka aku. Janji sedapp.

2.  Semua berkaitan dengan cheese. before this 'tiramisu' tu. sekarang macaroni cheese pulak. Habis laa aku.. cheese, cheese, cheese.

Comments

Popular Posts